SEO – абревіатура від «search engines optimization», що в перекладі означає “оптимізація для пошукових систем”. Також в Україні використовують такі терміни як:

В рамках цієї статті ми:

  • познайомимось з відповідями експертів на питання “Що таке SEO”;
  • дамо власну відповідь на це питання;
  • зрозуміємо в чому переваги SEO оптимізації;
  • розглянемо з чого складається SEO;

Для того, щоб краще зрозуміти що таке seo оптимізація, хочу познайомити вас з думками провідних експертів галузі, а також визначеннями з вікіпедії:

 

Визначення від SeoProfy:

“SEO – это аббревиатура на английском языке, которая расшифровывается как search engine optimization, что в переводе на русский означает – поисковая оптимизация сайта”

Визначення від NetPeak:

“SEO — аббревиатура от английского «Search Engine Optimization», что переводится как «оптимизация под поисковые системы». Чаще всего термин сокращают до «поисковой оптимизации». Этот термин следует понимать как приведение сайта в соответствие с требованиями поисковых систем. Но у нас в данное понятие включают гораздо большее, поэтому синонимом данной услуги на постсоветском пространстве являются понятия «продвижение сайта» и «раскрутка сайта». Но это всё демагогия, и мы легко обойдемся без неё, если просто дадим этому понятию четкое определение. Итак, SEO (раскрутка сайта) — это комплекс мероприятий, целью которых является привлечение на сайт целевой аудитории из результатов поиска поисковых систем.”

Визначення від Devaka:

“…поисковая оптимизация это процесс работы на сайтом, его внутренними факторами, влияющими на ранжирование в поисковых системах – структурой, контентом, кодом HTML, его внешними факторами ранжирования – ссылками на сайт с целью увеличения релевантности ресурса определенным, зараннее известным ключевым словам, увеличения популярности сайта для поисковых машин и, соответственно, увеличения позиций в поисковых результатах для привлечения большего количества посетителей на сайт. Профессионалы SEO должны разбираться в алгоритмах работы различных поисковых систем, как они индексируют контент, алгоритмах поиска и ранжирования сайтов, а также профессионалы должны понимать то, как пользователь ищет нужный материал, его психологические особенности при работе с сетью Интернет.”

Визначення з української Вікіпедії:

“Пошукова оптимізація сайту або ж SEO (англ. search engine optimization) — процес коригування HTML-коду, текстового наповнення (контенту), структури сайту, контроль зовнішніх чинників для відповідності вимогам алгоритму пошукових систем, з метою підняття позиції сайту в результатах пошуку в цих системах за певними запитами користувачів. Чим вище позиція сайту в результатах пошуку, тим більша ймовірність, що відвідувач перейде на нього з пошукових систем, оскільки люди зазвичай йдуть за першими посиланнями.”

Визначення з російської Вікіпедії:

“Поисковая оптимизация (англ. search engine optimization, SEO) — комплекс мер по внутренней и внешней оптимизации, для поднятия позиций сайта в результатах выдачи поисковых систем по определенным запросам пользователей, с целью увеличения трафика (для инфоресурсов) и потенциальных клиентов (для коммерческих ресурсов) и последующей монетизации этого трафика.”

Відповідь на питання “Що таке SEO оптимізація”

SEO – це вдосконалення сайту для пошукових систем та користувачів, що відбувається шляхом проведення заходів по внутрішній (все що стосується сторінок сайту) та зовнішній (підвищення авторитету в очах пошукової системи) оптимізації. Метою сео оптимізації є збільшення трафіку на сайт та його подальшої монетизація (для інформаційних ресурсів) або перетворення в клієнтів (для комерційних ресурсів).

Визначення SEO словами більшості людей, які не розуміються на інтернет маркетингу звучить так:
“SEO – це як зробити так щоб вибивало на першій сторінці Google”

До речі абревіатура SEO також має значення як – search engine optimizer, тобто seo-оптимізатор або сеошнік.

Для тих хто ще не зрозумів, результат SEO виглядає так:

що таке seo оптимізація

Переваги SEO оптимізації

В процесі роботи з клієнтами мені часто доводиться озвучувати переваги пошукової оптимізації. Декому здається, що краще зараз вкласти в контекстну рекламу та отримати результат вже завтра, ніж вкласти в SEO і отримати результат через певний час. Отже, чому SEO:

  1. Ненав’язливість – seo оптимізація сприймається як органічний пошук. Переходи на сайт відбуваються тільки по ключовим словам під які просувається сайт. А це означає, що людина вже шукає ваш товар чи послугу.
  2. Лояльність – звичайний користувач не задумується, що хтось вкладає гроші для того щоб бути на першій сторінці, для них це просто ТОП 10 хороших сайтів. Враховуючи, що контекстну рекламу може оплатити навіть сайт низької якості, в результатах SEO зазвичай всі сайти високої якості.
  3. Тривалий результат – вклавшись один раз в seo просування сайту ми отримуємо тривалий результат. Інколи щоб досягнути результату потрібно до 6 місяців. Клієнту буває важко зрозуміти, куди йдуть його гроші, адже пройшло 2 місяці роботи, а результату нема. Але ті хто зрозуміють і витримають цей період потім будуть в шоколаді. Контекстна реклама більш зрозуміла для клієнтів в цьому плані, однак по витратах виходить дорожче в десятки разів.
  4. Низька вартість – середній чек на seo просування починається від 100$ в місяць. В мене є клієнти яки витрачали значно більші кошти на контекстну рекламу в місяць на протязі декількох років. Надавши перевагу SEO просуванню ROI сайту може зрости до 100%. Отже вартість пошукової оптимізації відчутно нижча відносно інших рекламних каналів.

З чого складається пошукова оптимізація

Дававши визначення на питання “що таке seo” я згадував про внутрішню та зовнішню оптимізація сайту. Весною 2016 року представник google назвав 2 основних фактори ранжування сайту, це:

  • контент сайту;
  • зовнішні посилання.

По великому рахунку, це пояснює ділення SEO оптимізації на внутрішню та зовнішню. Щоб було зрозуміліше, давайте коротко розберемо кожне з понять.

Внутрішня оптимізація сайту (onpage seo) – це покращення сторінок сайту з точки пошукових систем та користувачів. Основне завдання – зробити сторінку максимально релевантною відповідному пошуковому запиту, або групі запитів.

Основні фактори внутрішньої SEO оптимізації

що таке внутрішня оптимізація

  • теги і мета-теги;
  • внутрішня перелінковка;
  • структура сайту;
  • контент сторінки
  • оптимізація зображень;
  • структура URL;
  • мікророзмітка;
  • соціальні фактори;
  • дизайн та юзабіліті.

Що включає в себе зовнішня оптимізація

що таке зовнішня оптимізація

В основному зовнішня оптимізація (offpage seo) зводиться до отримання зовнішніх посилань на сайт. Якщо пояснити просто, то: чим більше говорять та посилаються на ваш ресурс, там більш популярним та авторитетним він здається пошуковим системам. Відповідно вони підіймають його в результатах пошуку. На словах звучить просто. Але існує безліч додаткових факторів, наприклад:

  • якість ресурсів які на вас посилаються;
  • анкорний текст;
  • трафік на сторінку з посиланням;
  • кількість посилань з однієї сторінки;
  • заспамленість донорів;
  • багато іншого.

Якщо не знати про всі моменти, є ризик отримати фільтр пошукової системи.

Окрім посилань на ресурс до зовнішньої оптимізації можна віднести:

  • соціальні фактори (лайки, шейри);
  • згадування вашої сайту (без посилання);
  • присутність в авторитетних каталогах (dmoz, яндекс каталог);
  • реєстрація в картографічних сервісах (google business, яндекс довідник);
  • CTR в пошуку (робота над сніпетами).

Якщо ви плануєте просувати сайт самостійно, рекомендую прочитати рекомендації самих пошукових систем по оптимізації сайтів:

Сподіваюсь стаття була для вас корисною. Не забуваємо ставити оцінку, ділитись в соціальних мережах, та задавати питання в коментарях.