Що таке DMOZDMOZ – всесвітньо відомий каталог з ручною модерацією. Каталог можна розглядати як окрему систему, що дотримується своїх правил і володіє своєю власною упорядкованою структурою.

Редактори відповідають за відбір сайтів, а доступність каталогу дозволяє користувачам легко стати його співробітниками.

В каталог заносилися тільки якісні сайти, щоб користувач міг почерпнути найбільш цікаву та актуальну інформацію. Редактори-добровольці відбирають тільки ті ресурси, які відповідають певним критеріям DMOZ. Спочатку DMOZ копіював мережу Usernet, але незабаром підрозділи каталогу перенесли. Каталог відчуває брак робочої сили для відбору сайтів, тому він часто запізнюється з розглядом заявок на додавання сайтів до себе в систему.

Хроніка подій

5 червня 1998 року проект був створений програмістами Р. Скрента і Б. Труелом і називався тоді NewHoo, GnuHoo або ZURL. За допомогою каталогу програмісти хотіли впорядкувати інформацію в мережі інтернет, що було сприйнято на ура і швидко набуло популярності.

Незабаром за більш ніж 40 млн. доларів його придбала компанія Netscape і перейменувала в DMOZ в честь одного з перших доменних імен – Directory.MOZilla.org.
У 1999 році корпорація Netscape була куплена компанією AOL. На даний момент каталог є власністю AOL і працює під егідою редакторської спільноти на добровільній основі.

З 2004 року каталог став користуватися кодуванням UTF-8.

Цікаві факти про DMOZ

У 2006 р через масштабний збій в системі DMOZ редактори 2 місяці не могли зайти в свої акаунти, а відвідувачі могли заходити лише на старі статичні сторінки з сайту-дзеркала.

Приклад DMOZ надихнув на створення вільної енциклопедії Open Encyclopedia Project, багато в чому схожою з каталогом.

Статистичні спостереження

До 17 лютого 2008 року в каталог було прийнято понад 4,5 мільйонів сайтів.
За загальними підрахунками 78 тисяч редакторів додали сайти в каталог DMOZ.
На 2011 р тільки один розділ World / Russian вміщував в себе понад 10 тисяч підрозділів і понад 80 тисяч майданчиків.

З точки зору SEO

В каталозі містяться мільйони унікальних сайтів, тому DMOZ досі вважається основним джерелом якісної інформації, а його базою користуються не тільки інтернет-ресурси, а й такі пошукові системи, як Google.

Оптимізатори прагнуть розмістити в цьому каталозі свої сайти, тому що:

  1. сайту автоматично присвоюється звання якісного інтернет-ресурсу;
  2. показники тІЦ і PR збільшуються;
  3. посилання з каталогу DMOZ є гарантом хороших відносин з Яндексом та Google, внаслідок чого сайтам з такими посиланнями не страшні фільтри пошуковиків;
  4. так як каталог DMOZ привертає авторитетні ресурси, наприклад, Google, то розміщення в каталозі дає надію на безліч посилань з близьких по тематиці сайтів;
  5. розміщення в каталозі впливає на вартість посилань з сайту, що можна використовувати для збільшення потоку відвідувачів;
  6. додавання сайту в каталог позитивно впливає на його параметри і трафік.

Також Sape і Miralinks враховують наявність сайту і в Яндекс Каталозі, і в DMOZ, що підвищує вартість розміщеної на ньому реклами.


Що ми пропонуємо: