Що таке YandexЯндекс (син. Yandex, Яша, Тиндекс) – вітчизняна пошукова система, орієнтована на російськомовну аудиторію і розбирається в морфології російської мови.

Вважається, що оригінальна назва могло бути придумано як мінімум 2 способами. За однією версією, Яндекс розшифровується як «Мовний індекс», підтвердженням цієї теорії може служити те, що пошуковик здатний працювати з особливостями російської мови. Згідно другої теорії, фраза «Yet Another iNDEXer» була скорочена до Yandex, що можна перекласти як «ще один індексатор», він же пошукова система.

Історична довідка про Yandex

Ще в 1990 р. Аркадій Волож та Аркадій Борковський відкрили компанію з виготовлення та продажу банків даних. Серед найбільш вдалих продуктів можна було виділити класифікатори, бази даних з різноманітною інформацією. Продукти компанії представляли собою банки даних з усіма необхідними засобами ефективного пошуку інформації, по певному запиту. Поява в СНГ інтернету істотно вплинуло на діяльність Воложа і Борковського і підштовхнула їх до розробки системи пошуку вже у Всесвітній павутині. За основу були взяті пошукові алгоритми тих самих класифікаторів.
Поява Яндекса в вересні 1997р. справило фурор: пошуковик вже тоді міг розбиратися в морфології російської мови, оцінити релевантність, в основу якої входила частота слів на одній сторінці і віддаленість ключових один від одного, також пошуковик міг виявляти унікальність сторінок і знаходити їх копії. У 2000 р. була відкрита компанія «Яндекс».

Особливості Яндекса

Коли проект став комерційним, його функціонал почали всіляко оновлювати та вдосконалювати, а сама система доповнювалася все новими і новими сервісами, наприклад, Яндекс. Гроші, Яндекс.Почта, Яндекс.Товари, хостинг narod.ru.

У всіх нововведеннях від Яндекса, навіть в дизайні, враховується російська специфіка, що не могло не позначитися на його популярності. Замість основного дизайну можна скористатися Ya.ru, скін дизайну в стилі мінімалізму, який ніяк не впливає на результати пошуку.

В системі Яндекса можна знайти і сервіси, спеціально розроблені для оптимізаторів і веб-майстрів, наприклад, Яндекс.Вебмайстер, Яндекс.Директ і багато іншого.

Алгоритми Яндекса заслуговують на окрему згадку. Багато з них були названі в честь міст, останній та найбільш відомий алгорит Мінусінск (по бородьбі зі спам посиланнями).

Яндекс завжди критично ставиться до вмісту сайту. Враховуються такі параметри:

  1. запит в заголовку сторінки (title) або його оточення тегом h;
  2. обсяг текстового матеріалу, не менше 2 тис. знаків;
  3. оптимальна щільність ключових слів на сторінці, за велику кількість таких слів можна потрапити під фільтр;
  4. переспам зовнішніми посиланнями на 1 сторінці.

Користувачі Рунету віддають свою перевагу саме Яндексу за його швидкий пошук і точний результат, тому що в пошуковику, як свідчить слоган компанії, «Знайдеться все!».

Посилання

https://www.yandex.ua/


Що ми пропонуємо: