Всім привіт!

Історія піде про бюро перекладів “Everest” в якому я пропрацював приблизно пів року. В той час із заходу до нас донеслась хвиля контент-маркетингу. ТОПові агенції інтернет-маркетингу вже активно його впроваджували. А от в інших видах бізнесу з цим було (і далі є) туго. Тому я чітко вирішив, що це нам потрібно.

У назві статті написано “впроваджував”, а не “впровадив”. І це дійсно так. Я був ініцатором. Брав участь у перших “пробах пера”. Та невдовзі пішов. Наразі лише аналізую їх успіх та ділюсь цікавим досвідом.

Зараз бачу, що команда Евересту продовжує цю справу.

Для того, щоб зацікавити читати далі – цікавий скріншот.

графік приросту візитів

З чого почалось впровадження

Просто почати писати круті статті в блог? Це скучно!

Хотілось заявити про себе. Дати потужний старт.

На цьому етапі було трохи важко пояснити керівникам бюро, що цільова аудиторія блогу, не прості люди, яким може знадобитись переклад (як їх взагалі визначити?).

Насправді блог будуть читати:

  • перекладачі;
  • власники та працівники інших бюро;
  • аудиторія наближена до них.

Неперевершену ідею для старту я знайшов на форумі, присвяченому SEO. З метою потужної унікалізації контенту сайту, вони проводили конкурс, на найкращу статтю. Призовий фонд був величезний. Безліч учасників. Тонни контенту.

Це те, що нам потрібно. Подумав я та пішов узгоджувати бюджет (можливо його розмір і притормозив старт, але не факт).

Етапи створення та проведення конкурсу:

  1. На сайті було створено сторінку (оголошено призовий фонд, умови участі, проведення, розіграшу).
  2. Розповсюдження інформації про конкурс:
    • в першу чергу сторінки бюро в соціальних мережах;
    • низка тематичних спільнот про переклади, мовні курси та копірайтинг;
    • повідомлення всім знайомим, котрих це могло зацікавити;
    • таргетингова реклама у facebook.
  3. Узгодження тематик статей.
  4. Публікація та розповсюдження статей в наших та тематичних спільнотах.
  5. Глосування (доречі його оформили за допомогою сервісу takadumka.info)
  6. Нагородження переможця.

Не можу сказати, що конкурс був мега-успішним. Довелось кілька статей написати власними силами, та опублікувати під фейковими прізвищами (є й моя про особливості перекладу сайтів).

Однак в ТОП 3 (найкращі статті серед яких шляхом голосування читачів обирали переможця) були справжніми людьми, які звернулись до нас.

І хоча ми не отримали тонни контенту, а всього 10 статей (4 з яких написані нами). Я вважаю, що це дало хороший старт. Нас добре запам’ятали в тематичних спільнотах. Де надалі ми збирались сіяти наш контент.

Деталі впровадження:

  1. на сайті було створено спеціальну сторінку “шукаємо авторів” (ретельно описані умови співпраці, також чітко вказано, що за автором зберігається авторське право);
  2. розроблено рубрикатор (список приблизних тем статей, які нас можуть зацікавити);
  3. ретельно описані вимоги до текстів.

В керівника відділу перекладів було багато знайомих. Деяких з них зацікавила пропозиція (переклади є не завжди, а тут все залежить від вас. Та й оплата не нижче за послуги перекладача). Почали регулярно публікувати статті в блог.

Що отримує бюро в замін. Розглянемо на прикладі однієї статті.

Трафік

трафік однієї статті

Графік кожного разу приблизно однаковий:

  • максимальна кількість візитів у день посіву контенту в тематичних спільнотах на facebook;
  • на наступний день лишається приблизно 50% трафіку;
  • на третій день лише крихти;
  • разом з тим приблизно на 50% зростає кількість прямих переходів на сайт (приблизно на 2 дні).

Соціальні фактори

соціальні фактори

Деталі:

  • кількість шейрів вражає;
  • кількість коментарів на сторінці також (але своєю відсутністю);
  • можу спрогнозувати кількість коментарів у facebook (нижче надам скрін для статті, яка була опублікована, ще до проведення конкурсу описаного вище).

кількість конментарів у facebook

Підсумки

  • в середньому трафік з соціальних мереж (з моменту запуску контент-маркетингу) становить 17% від всього трафіку (що = трафіку з контекстної реклами);
  • потужні соціальні фактори для сайту та бізнесу в цілому;
  • впізнаваність бренду та лояльність аудиторії;
  • постійний приріст органічного трафіку.

У підтвердження останнього пункту ось такий графік:

трафік на блог

Трафік на сторінки блогу з пошукових мереж в розрізі за тиждень

І на останок, що б я змінив, якби продовжував розвивати стратегію контент-маркетингу для них:

  • збільшив регулярність виходу матеріалів (зараз 2-3 матеріали в місяць) до 4-6 матеріалів в місяць;
  • додав більше SEO оптимізації у статті (потрібно розуміти, що одного трафіку з соціальних мереж мало. Контент-маркетинг повинен бути певним балансом між корисним матеріалом, та його оптимізацією для пошуку);
  • більше працював з аудиторією, та її поверненням на сайт (тобто формування бази підписників (просто вліпити форму підписки в сайтбарі мало) + розвиток спільноти у facebook).

Сподіваюсь мій інсайд був для вас корисним.

Висновок: Контент-маркетинг працює! Варто лише розпочати.

Бажаю бюро перекладів “Evereset” успіхів у розвитку! А також успіхів усім читачам мого блогу!