Ви – власник бізнесу? Отже, вам потрібно збільшити відвідуваність сайту для збільшення доходів від реклами чи продажів. Можете це зробити двома шляхами: запустити рекламну кампанію чи замовити SEO-текст.
Скажемо з власного досвіду: другий варіант набагато ефективніший і дешевший. Грамотні SEO-копірайтери просувають публікації сайту в топ видачі пошукових систем дуже швидко і без зайвих витрат.
Як це працює?
Для всіх пошуковиків важливі різні фактори ранжування статей. Але основні принципи схожі. Правильний SEO-текст – корисний для користувача і дає вичерпні відповіді на запитання. Ну і, звісно, насичений ключовими словами.
Для Google і Яндекс важливі час читання, повторні сеанси, переходи на посилання… Коли стаття не цікава – користувач просто закриє вкладку і піде до іншої компанії. Така поведінка дуже впливає на ранжування.
А можна конкретніше?
Наприклад, ви пишете у стрічці пошуку: “Як сортувати сміття?”. А на картинці нижче – результати, які побачите на екрані.
Ці всі статті з’являються серед результатів не просто так. Кожну з них проаналізував пошуковий програмний алгоритм, визначив унікальність, структуру і користь для читача.
Отже, основні завдання SEO-копірайтингу:
- “винести” статтю на верхні позиції пошукової видачі;
- збільшити відвідуваність сайту;
- забезпечити ріст конверсії (замовлень, завантажень, заявок чи зворотнього зв’язку);
- знайти цільову аудиторію;
- зробити сайт популярним і корисним для читачів.
Якщо збільшується конферсія, а у вас зростають доходи – ваша SEO працює. Можете сміливо продовжувати рухатися у тому ж напрямку seo копірайтингу.
Як написати SEO-текст?
Буває, що власники бізнесу вирішують наповнювати сайт самостійно. Безсумнівно, такі тексти будуть корисні, адже хто як не власник знає тему свого бізнесу на відмінно. Але!
Для того, щоб SEO-просування відбулося, текст має бути легким для сприйняття, структурованим, грамотним і ще відповідати кільком важливим умовам. Якщо ви сумніваєтесь у своїх уміннях копірайтингу – радиво звернутися до фахівців. Якщо ж хочете спробувати – слідуйте схемі, описаній нижче.
Випишіть ключові слова.
Найчастіше підбором пошукових запитів займається SEO-оптимізатор. Ключі поділяються на:
- інформаційні – запити, за якими користувачі шукають потрібну інформацію. Наприклад: як підібрати ключові слова, як написати сео-текст тощо;
- навігаційні – запити, за якими шукають конкретний сайт: фейсбук, пінтерест тощо;
- транзакційні – ті, за якими користувачі хочуть здійснити транзакцію: купити, зареєструватися, скачати. Наприклад: купити вишиванку, скачати фотошоп тощо.
Ключові слова можна підбирати за допомогою спеціальних сервісів чи купити готову базу.
Сервіси
Проналізуйте ключові слова і фрази, а потім виберіть ті, які найбільше відповідають головному запиту. Паралельно спробуйте зрозуміти, що саме найбільше цікавить користувача.
І ще. До кожного запиту можна написати кілька статей: інформаційну, аналітичну, у вигляді інструкції тощо.
Входження ключів
Існує два види входження (вписання):
- пряме – ключові слова чи фрази не можна змінювати чи вставляти між ними інші слова;
- непряме – ключі можна змінювати, “розбавляти” іншими словами, міняти місцями, відмінювати.
Якщо використовувати тільки пряме входження, текст здаватиметься неприродним. СЕО-стаття повинна бути органічною. А читач не повинен зрозуміти всієї тієї історії з ключовими словами.
Подивіться, що там у конкурентів
Просто введіть свої ключові фрази у пошуковик і перегляньте топ статей. Рекламні можете відразу пропускати.
Напишіть структуру
Тут вже дивіться, як вам зручно. Комусь зручніше писати текст, а потім наповнювати його ключовими слова. Комусь – відразу “на чистовик”. Головне – щоб текст мав чітку зрозумілу структуру.
Що це означає?
Якщо потрібно щось перелічити – користуйтеся списками. Також – діліть статтю на розділи й підрозділи. За заголовками та підзаголовками читач повинен зрозуміти, про що стаття.
Перевірте текст на унікальність…
Неунікальні статті (скопійовані з інших ресурсів) не пропускають у топ. Тож будьте обережні!
Перевіряйте тексти на унікальність за допомогою спеціальних сервісів:
Якщо показники унікальності нижчі, ніж 90% – слід змінити неунікальні частини.
Помилки SEO-копірайтера
Знайти сео-копірайтера – не проблема. Знайти хорошого сео-копірайтера – це вже завдання з зірочкою. Тримайте кілька критеріїв, за якими зможете визначити, що вашим завданням щось пішло не так.
Доооовгі тексти
Люди не люблять читати довжелезні тексти з монітора. 5 тисяч символів – це максимум, який вони можуть посилити без зайвих зусиль. Ще краще – 1500-4000 символів простого, легкого для сприйняття тексту.
Коли автор не в темі
Якщо автор не розуміє, про що пише – читач теж не зрозуміє тексту. Важливо, щоб стаття була написана “людською мовою”. Але й не варто обмежуватися поверховою інформацією. Перед написанням авторові необхідно зібрати максмально багато фактів, які здивують і захоплять читача.
Забагато ключів
Буває, сео-копірайтер хоче дуже вгодити замовнику, тому занадто часто використовує ключові слова. Не треба так. Такі тексти перші в черзі на перевірку спам-фільтрами.
Помилки
Тексти з багатьма орфографічними та граматичними помилками – це ганьба. Якщо тексти неграмотні – якість товарів чи послуг теж здається сумнівною.
Де шукати SEO-копірайтера?
Замовити сео-статтю можна на біржі фрілансу. Або знайти автора на сайтах пошуку роботи, на форумах, в агентствах і навіть через оголошення у соціальних мережах.
Перед замовленням обов’язково перегляньте портфоліо.
Вимоги до автора SEO-текстів
Спробуйте спершу відповісти на кілька питань: яку роботу має виконувати копірайтер, як довго і яким, на вашу думку, повинен бути ідеальний кандидат.
Скільки часу плануєте співпрацювати?
Якщо довго – варто взяти на роботу штатного автора. Якщо для кількох проектів – шукайте фрілансера чи контент-студію.
Якою мовою потрібно писати?
Грамотний текст найкраще напише носій мови. Для сео-статей іноземними мовами шукайте копірайтерів на англомовних ресурсах фрілансу.
Потрібен новачок чи профі?
Для медичних, фінансових, юридичних тем профільна освіта важливіша, ніж навики написання сео-текстів.
Універсальні копірайтери найчастіше трапляються на біржах.
Як знайти автора seo-текстів на біржі?
- Спершу потрібно зареєструватися як замовник.
- Тоді – розмістіть замовлення. Або виберіть виконавця і відправити йому заявку.Увага! Після того, як ви опублікуєте замовлення в стрічці, будьте готові до безлічі заявок. І навіть таких, які не відповідають вимогам. Тож доведеться витратити немало часу, щоб відібрати тих кандидатів, які вам потрібні.
- Поповніть рахунок, розмістіть замовлення (домовтеся з виконавцем) і чекайте.
- Коли отримаєте роботу на перевірку, ретельно перевірте щодо всіх описаних вище вимог. А тоді – відправте на допрацювання чи прийміть роботу.
Словник термінів
- Конверсія – відсоток відвідувачів сайту, які виконують потрібні дії (купівля, реєстрація).
- Ключові слова – це слова чи фрази, за якими користувачі знаходять ваш текст.
- SEO (з англійської Search Engine Optimization) – це розкрутка сайту для того, щоб його відвідало якнайбільше людей. Відповідно – щоб опинявся в топі пошукових запитів.
- Ранжування – сортування сторінок за відповідними критеріями.
- Рерайт – редагування тексту для підвищення унікальності.