Що таке SEO-копірайтинг?

Оновлено: 19.07.2023
2156

Ви – власник бізнесу? Отже, вам потрібно збільшити відвідуваність сайту для збільшення доходів від реклами чи продажів. Можете це зробити двома шляхами: запустити рекламну кампанію чи замовити SEO-текст.

Скажемо з власного досвіду: другий варіант набагато ефективніший і дешевший. Грамотні SEO-копірайтери просувають публікації сайту в топ видачі пошукових систем дуже швидко і без зайвих витрат.

Як це працює?

Для всіх пошуковиків важливі різні фактори ранжування статей. Але основні принципи схожі. Правильний SEO-текст – корисний для користувача і дає вичерпні відповіді на запитання. Ну і, звісно, насичений ключовими словами.

Для Google і Яндекс важливі час читання, повторні сеанси, переходи на посилання… Коли стаття не цікава – користувач просто закриє вкладку і піде до іншої компанії. Така поведінка дуже впливає на ранжування.

А можна конкретніше?

Наприклад, ви пишете у стрічці пошуку: “Як сортувати сміття?”. А на картинці нижче – результати, які побачите на екрані.

Ці всі статті з’являються серед результатів не просто так. Кожну з них проаналізував пошуковий програмний алгоритм, визначив унікальність, структуру і користь для читача.

Отже, основні завдання SEO-копірайтингу:

  • “винести” статтю на верхні позиції пошукової видачі;
  • збільшити відвідуваність сайту;
  • забезпечити ріст конверсії (замовлень, завантажень, заявок чи зворотнього зв’язку);
  • знайти цільову аудиторію;
  • зробити сайт популярним і корисним для читачів.

Якщо збільшується конферсія, а у вас зростають доходи – ваша SEO працює. Можете сміливо продовжувати рухатися у тому ж напрямку seo копірайтингу.

Як написати SEO-текст?

Буває, що власники бізнесу вирішують наповнювати сайт самостійно. Безсумнівно, такі тексти будуть корисні, адже хто як не власник знає тему свого бізнесу на відмінно. Але!

Для того, щоб SEO-просування відбулося, текст має бути легким для сприйняття, структурованим, грамотним і ще відповідати кільком важливим умовам. Якщо ви сумніваєтесь у своїх уміннях копірайтингу – радиво звернутися до фахівців. Якщо ж хочете спробувати – слідуйте схемі, описаній нижче.

Випишіть ключові слова.

Найчастіше підбором пошукових запитів займається SEO-оптимізатор. Ключі поділяються на:

  • інформаційні – запити, за якими користувачі шукають потрібну інформацію. Наприклад: як підібрати ключові слова, як написати сео-текст тощо;
  • навігаційні – запити, за якими шукають конкретний сайт: фейсбук, пінтерест тощо;
  • транзакційні – ті, за якими користувачі хочуть здійснити транзакцію: купити, зареєструватися, скачати. Наприклад: купити вишиванку, скачати фотошоп тощо.

Ключові слова можна підбирати за допомогою спеціальних сервісів чи купити готову базу.

Сервіси

Проналізуйте ключові слова і фрази, а потім виберіть ті, які найбільше відповідають головному запиту. Паралельно спробуйте зрозуміти, що саме найбільше цікавить користувача.

І ще. До кожного запиту можна написати кілька статей: інформаційну, аналітичну, у вигляді інструкції тощо.

Входження ключів

Існує два види входження (вписання):

  • пряме – ключові слова чи фрази не можна змінювати чи вставляти між ними інші слова;
  • непряме – ключі можна змінювати, “розбавляти” іншими словами, міняти місцями, відмінювати.

Якщо використовувати тільки пряме входження, текст здаватиметься неприродним. СЕО-стаття повинна бути органічною. А читач не повинен зрозуміти всієї тієї історії з ключовими словами.

Подивіться, що там у конкурентів

Просто введіть свої ключові фрази у пошуковик і перегляньте топ статей. Рекламні можете відразу пропускати.

Напишіть структуру

Тут вже дивіться, як вам зручно. Комусь зручніше писати текст, а потім наповнювати його ключовими слова. Комусь – відразу “на чистовик”. Головне – щоб текст мав чітку зрозумілу структуру.

Що це означає?

Якщо потрібно щось перелічити – користуйтеся списками. Також – діліть статтю на розділи й підрозділи. За заголовками та підзаголовками читач повинен зрозуміти, про що стаття.

Перевірте текст на унікальність…

Неунікальні статті (скопійовані з інших ресурсів) не пропускають у топ. Тож будьте обережні!

Перевіряйте тексти на унікальність за допомогою спеціальних сервісів:

Якщо показники унікальності нижчі, ніж 90% – слід змінити неунікальні частини.

Помилки SEO-копірайтера

Знайти сео-копірайтера – не проблема. Знайти хорошого сео-копірайтера – це вже завдання з зірочкою. Тримайте кілька критеріїв, за якими зможете визначити, що вашим завданням щось пішло не так.

Доооовгі тексти

Люди не люблять  читати довжелезні тексти з монітора. 5 тисяч символів – це максимум, який вони можуть посилити без зайвих зусиль. Ще краще – 1500-4000 символів простого, легкого для сприйняття тексту.

Коли автор не в темі

Якщо автор не розуміє, про що пише – читач теж не зрозуміє тексту. Важливо, щоб стаття була написана “людською мовою”. Але й не варто обмежуватися поверховою інформацією. Перед написанням авторові необхідно зібрати максмально багато фактів, які здивують і захоплять читача.

Забагато ключів

Буває, сео-копірайтер хоче дуже вгодити замовнику, тому занадто часто використовує ключові слова. Не треба так. Такі тексти перші в черзі на перевірку спам-фільтрами.

Помилки

Тексти з багатьма орфографічними та граматичними помилками – це ганьба. Якщо тексти неграмотні – якість товарів чи послуг теж здається сумнівною.

Де шукати SEO-копірайтера?

Замовити сео-статтю можна на біржі фрілансу. Або знайти автора на сайтах пошуку роботи, на форумах, в агентствах і навіть через оголошення у соціальних мережах.

Перед замовленням обов’язково перегляньте портфоліо.

Вимоги до автора SEO-текстів

Спробуйте спершу відповісти на кілька питань: яку роботу має виконувати копірайтер, як довго і яким, на вашу думку, повинен бути ідеальний кандидат.

Скільки часу плануєте співпрацювати?

Якщо довго – варто взяти на роботу штатного автора. Якщо для кількох проектів – шукайте фрілансера чи контент-студію.

Якою мовою потрібно писати?

Грамотний текст найкраще напише носій мови. Для сео-статей іноземними мовами шукайте копірайтерів на англомовних ресурсах фрілансу.

Потрібен новачок чи профі?

Для медичних, фінансових, юридичних тем профільна освіта важливіша, ніж навики написання сео-текстів.

Універсальні копірайтери найчастіше трапляються на біржах.

Як знайти автора seo-текстів на біржі?

  1. Спершу потрібно зареєструватися як замовник.
  2. Тоді – розмістіть замовлення. Або виберіть виконавця і відправити йому заявку.Увага! Після того, як ви опублікуєте замовлення в стрічці, будьте готові до безлічі заявок. І навіть таких, які не відповідають вимогам. Тож доведеться витратити немало часу, щоб відібрати тих кандидатів, які вам потрібні.
  3. Поповніть рахунок, розмістіть замовлення (домовтеся з виконавцем) і чекайте.
  4. Коли отримаєте роботу на перевірку, ретельно перевірте щодо всіх описаних вище вимог. А тоді – відправте на допрацювання чи прийміть роботу.

Словник термінів

  • Конверсія – відсоток відвідувачів сайту, які виконують потрібні дії (купівля, реєстрація).
  • Ключові слова – це слова чи фрази, за якими користувачі знаходять ваш текст.
  • SEO (з англійської Search Engine Optimization) – це розкрутка сайту для того, щоб його відвідало якнайбільше людей. Відповідно – щоб опинявся в топі пошукових запитів.
  • Ранжування – сортування сторінок за відповідними критеріями.
  • Рерайт – редагування тексту для підвищення унікальності.
0 Коментарів
Додати Коментар