Інтернет реклама: види, приклади, пояснення

Оновлено: 25.04.2022
321

Привіт!

У вас є свій сайт, сторінка в соціальній мережі – тоді вам точно потрібна реклама в інтернеті. Якщо ж немає нічого з переліченого, не засмучуйтеся – ви можете використати один з методів безкоштовної інтернет реклами, про які ми поговоримо у кінці статті. Та й створити свій сайт на даний момент не є складним та дорогим завданням.

Про все поговоримо.

Чому саме час використовувати інтернет рекламу

Що таке інтернет реклама – це розміщення реклами в інтернеті (все просто правда?). Але насправді не зовсім. Адже в інтернеті є стільки місць та методів розміщення реклами, що голова йде обертом. Але ми зараз з усім розберемось, я обіцяю.

Чому інтернет реклама така популярна?

Через розповсюдження інтернету та мобільних пристроїв – кожен має в кишені телефон з швидким інтернетом, практично во всій території України. Усім цим людям можна показувати рекламу. Це просто колосальне охоплення аудиторії. Телефон у людей завжди з собою, наприклад в горах, де немає місць для розміщення зовнішньої реклами, люди все рівно будуть заглядати в телефон.

Переваги інтернет-реклами за допомогою сучасних технологій:

  • швидке донесення – в більшості видах реклами в інтернеті, користувач може побачити рекламне оголошення одразу після запуску реклами. Порівняємо класичну зовнішню рекламу з банерною рекламою в інтернеті. Намалювали банери – в обох варіантах приблизно ті самі витрати по часу. Але потім в класичній рекламі треба ці банери надрукувати, розклеїти по місту. В інтернеті ми ж просто заливаємо банери в рекламну мережу і все – люди вже їх можуть бачити.
  • сегментування ЦА – завдяки таким гігантам як Google та Meta (екс Facebook) ми маємо неймовірні можливості для націлення реклами. Гугл, наприклад, знає, що ми дивимось на youtube, шукаємо в пошуку, куди ходимо, яким закладам залишаємо відгуки, я вже навіть не говорю про різні демографічні дані. І все це дає неймовірні можливості для націлення реклами.
  • Контроль ефективності – сучасні системи аналітики дають нам чітке розуміння, яке рекламне оголошення краще спрацювало (принесло більше продажів, заявок, дзвінків). Аналогічний аналіз у зовнішній рекламі просто неможливий.

Основні рекламні моделі в інтернеті

Всього є три основних рекламних моделі.

CPC (cost per click) – оплата за клік, мабуть, найпопулярніша модель. Оплата здійснюється при кліку на оголошення. Тобто, ви не платите за те, що користувачі просто переглянули оголошення.

CPM (cost per mile) – оплата за 1000 показів реклами. Інколи використовується в банерній рекламі, але частіше у відео-рекламі.

CPA (cost per action) – оплата за дію. В такій моделі рекламодавець оплачує лише за виконання певної дії (наприклад, заповнення заявки на сайті).

Є звісно і інші, наприклад Revenue Share (розділення прибутку), але її можна розглядати, як відгалуження CPA і використовується вона тільки в партнерському маркетингу.

Основні види інтернет реклами

Контекстна реклама Google Ads

Про контекстну рекламу гугл в нас є окрема стаття. Якщо ви хочете більше розібратись в усіх її можливостях запрошую переглянути її – “Що таке контекстна реклама: види та методи використання”.

В рамках цієї статті ми розглянемо лише основні види реклами від гугл.

Для використання контекстної реклами Google вам звісно знадобиться власний сайт.

Пошукові кампанії

Реклама в пошуку – це той вид реклами який ви звикли бачити коли щось “гуглите”. В горі результатів видачі ви побачите 1-4 результати з позначкою “реклама”.

Це дуже ефективна реклама в інтернеті, адже націлення відбувається за допомогою ключових слів. Ви показуєте релевантне оголошення саме в той час, коли користувач це шукає. Після кліку по оголошенню користувач потрапляє на певну сторінку вашого сайту. Якщо ця сторінка буде високої якості і на ній буде те, що шукав користувач – він з великою ймовірністю зробить цільову дію на сайті (заявка, покупка, дзвінок).

Медійна або банерна реклама 

Як працює медійна реклама:

  • Контекстно-медійна мережа (КММ) Google – по факту, це мережа зі звичайних сайтів та мобільних додатків, на які додана можливість виводити банери від Google. Можна сказати, що Google тут є посередником між власниками сайтів та рекламодавцями.
  • За те що Google надає рекламодавцю зручний інструмент для налаштування реклами, він бере % за кожен клік по рекламному оголошенню.
  • А власник сайту в свою чергу також отримує додатковий дохід, коли хтось клікає по рекламі на його сайті.
  • Всі у виграші, всім зручно.

По факту медійна реклама – це показ банерів в інтернеті по рекламній моделі “оплата за клік”. 

Існує гнучка система націлювання реклами:

  • Наприклад, за стандартними аудиторіями гугл, на які він поділив всіх своїх користувачів;
  • На “Спеціальну аудиторію” – можна створити власну аудиторію людей, які відвідують певні сайти чи додатки, шукають певні запити в гугл або комбінація цих варіантів;
  • Можна показувати рекламу на обраних власноруч сайтах (наприклад, в тематиці “авто з США” можна показувати банери на сайті аукціону Copart);
  • Ну і, звісно, допоміжні варіанти таргетингу, такі як ГЕО, демографія, пристрої і так далі

А також, можна націлюватись на аудиторію власного сайту – ремаркетинг.

Ремаркетинг та динамічний ремаркетинг

Ви не раз бачили банери, які наздоганяють вас після того як ви зайшли на певний сайт. Згайдайте по собі – чи клікали ви на цю рекламу повторно? А чи робили потім покупку чи звернення? Швидше за все так, таке точно бувало.

Через сотні пропозицій однієї послуги чи товару від різних компаній, користувач може загубити ваш сайт.

Ремаркетинг не дає користувачу забути про вас. Допомагає обдумати покупку. І коли людина буде готова – вона точно побачить ваш банер і нарешті здійснить купівлю.

Різниця між звичайним ремаркетингом та динамічним не велика:

  • звичайний ремаркетинг – це статичні чи анімовані банери, що “гуляють інтернетом”;
  • динамічний ремаркетинг – це банери, що складаються з товарів та основної інформації про магазин. Ну і зрозуміло, що динамічний ремаркетинг – це прерогатива інтернет-магазинів.

Ось вам приклади динамічного ремаркетингу:

Google Shopping

Замість сотні слів краще показати картинку, як він виглядає. Ми вже всі так звикли до цих блоків і часто ними користуємось.

Для налаштування такої реклами використовується додатковий інструмент Google Merchant Center. В цей сервіс завантажується спеціальний файл, який ще називають feed (товарний фід). Це свого роду табличка з назвами, описами, цінами товарів, а також посиланнями на фото та власне на сторінку сайту. Саме з цих даних формуються товарні оголошення.

А ще в google є цілий новий розділ, який так і називається, “Покупки”.

Відео реклама

Основний відео хостинг це YouTube. А оскільки це проект Google то і реклама на ньому налаштовується через рекламний кабінет Google Ads.

Налаштування реклами дуже схоже на медійну рекламу. Тільки замість сайтів партнерів є ютуб канали. Ви так само можете націлюватись на різні аудиторії, показувати рекламу на певних каналах чи відео.

Натомість є велика кількість підтипів кампанії, а отже і видів відео-оголошень.

Якщо спростити, то:

  • є короткі відео оголошення, які не можна пропустити (до 15 секунд);
  • або довші відео, які можна пропустити;
  • відео оголошення можуть супроводжуватись банером (переглянули рекламу, перейшли до перегляду відео, але все-рівно бачите тематичний банер);
  • а також, може бути схоже на рекламу в пошуку гугл, тільки вже реклама відео в пошуку YouTube (для того щоб переглянути відео, необхідно клікнути по оголошенню).

Реклама у соціальних мережах

Рекламу у соціальних мережах можна розділити на:

  • Контент-маркетинг;
  • Та власне таргетовану рекламу.

Контент-маркетинг – це власне створення, оформлення та ведення сторінок у соціальних мережах. Чим професійніший, креативніший та корисніший контент буде на ваших сторінках, тим більша ймовірність залучити клієнтів.

Таргетована реклама – у цьому виді реклами таргетинг (націлення) відбувається на користувачів за комбінацією різних характеристик. Дещо схоже на медійну рекламу від google, про яку ми говорили вище (інтереси людей, демографія, ГЕО та ще велика кількість характеристик).

Читайте також: “Все про SMM та користь соціальних мереж для бізнесу

Реклама має вигляд постів у соціальних мережах, story, тіктоків – завжди з позначкою реклама.

Facebook та Instagram мають спільний рекламний кабінет. TikTok, LinkedIn, Twitter, Pinterest – кожна з цих соцмереж мають власні рекламні кабінети. Але зміст всюди дуже схожий.

Партнерський маркетинг

Уявіть, у вас є свій продукт, який вам треба продавати, але ви не знаєте як. А десь є спеціалісти з інтернет-реклами, які знають як продавати в інтернеті. І вони можуть співпрацювати. Звичайно ви можете просто замовити послугу з налаштування того чи іншого виду реклами. Але можна співпрацювати по моделі CPA.

CPA (cost per action) – це модель, в якій рекламодавець оплачує тільки виконану дію. Наприклад % від вартості замовлення в інтернет-магазині або фіксовану суму за заявку на сайті з послугами.

Звучить вигідно для обох сторін, чи не так? Але в обох сторін є високі ризики. Власник бізнесу може сказати, що ніяких замовлень він не отримував, а рекламщик може пообіцяти все безкоштовно в рекламних оголошеннях. Інша назва цього виду співпраці – affiliate marketing.

Щоб налагодити цей процес існують партнерські мережі, що беруть на себе функцію аналітики продажів та перевірки якості трафіку. За свою роботу вони звісно отримують певний %.

Однією з найстаріших та найпопулярніших партнерських мереж є Admitad.com. Ви можете приєднатись до неї як рекламодавець або як афіліейт маркетолог.

Приклад партнерських програм з системи:

Реклама в месенджерах

В цьому розділі переважно поговоримо про Телеграм. Саме в цьому месенджері вперше впровадили таку річ як “канали” (згодом канали запустили і інші месенджери). Це дуже схоже на групи в соціальних мережах. На канал підписується лояльна аудиторія, якій можна показувати рекламні пости.

Для реклами в телеграмі важливо підібрати канали з подібною до вашого бізнесу тематикою (або хоча б суміжною). Можна писати напряму каналам та домовлятись про розміщення, та це не дуже зручно.

Краще скористатись українською біржею для покупки реклами в телеграм (а також доречі на веб-сайтах) – Collaborator.pro.

Ось як виглядає каталог каналів:

Кошти заморожуються з вашого рахунку на біржі, поки власник каналу не розмістить рекламний пост, та ви не підтвердите розміщення.

Обирайте, купуйте, тестуйте. 

E-mail розсилки

Незважаючи на те, що зараз епоха месенджерів, електронна пошта не відійшла у минуле. Неї продовжують користуватись і дуже навіть активно.

Можливо саме через те, що цей рекламний канал мало хто використовує, він має доволі хорошу ефективність.

Зміст полягає в тому, щоб збирати базу e-mail адрес користувачів сайту та продовжувати комунікувати з ними по електронній пошті. 

Для цього звісно також є спеціальні сервіси, які дозволяють завантажувати перелік адрес, створювати гарні листи та відстежувати їх ефективність. Пораджу вам український сервіс яким і сам користуюсь (хоча є багато іноземних аналогів я обрав саме цей через його зручність). Зустрічайте – SendPulse!

SEO

Якщо у вас є сайт – вам потрібне SEO.

SEO (search engine optimization) – це оптимізація сайтів для пошукових мереж. 

Якщо ввести будь-який запит в пошук Google, то вгорі ви швидше за все побачите контекстну рекламу. Результати з позначкою “реклама”. Але якщо прокрутити вниз, то побачите так звані “органічні” результати пошуку.

Основним недоліком пошукового просування є те, що для досягнення результатів потрібно досить багато часу. Від 6 місяців в тематиках з низькою конкуренцією. Від 9-12 місяців в складніших тематиках. В найскладніших тематиках (в основному це ніші, в яких заборонена контекстна реклама) може знадобиться навіть більше року.

Ось як виглядають органічні результати.

Але звісно SEO має і свої переваги:

  • Довіра користувачів – google завжди дбав про те, щоб в ТОП-10 були якісні сайти, користувачі звикли до цього і схильні довіряти таким результатам. В наслідок чого відсоток конверсій з SEO трафіку переважно є вищим ніж з інших.
  • Тривалий результат – навіть, якщо ви завершите просування, чи на декілька місяців перестанете будувати посилання, швидше за все, ви не втратите своїх позицій, та будете продовжувати отримувати трафік (на відміну від контекстної реклами).
  • Інвестиція – побудову зовнішніх посилань можна розглядати як свого роду інвестицію, навіть якщо ви вирішите закрити свій бізнес, домен вашого сайту можна буде продати, або налагодити передачу лідів по моделі CPA та додаково заробляти з цього.

Приклад ключових слів в ТОПі:

Моя позиція полягає в тому, що навіть якщо ви не плануєте використовувати цей рекламний канал у найближчі місяці, ви все-рівно повинні зробити базову (внутрішню, технічну) оптимізацію. Це пришвидшить результат, коли ви вирішите почати робити SEO.

В нас в блозі також є більш детальна стаття по SEO – “Що таке SEO оптимізація сайту + переваги SEO

Безкоштовна реклама в інтернеті

Існують і безкоштовні варіанти реклами в інтернеті. Допустимо, ви тільки починаєте свою справу, можливо у вас ще навіть немає сайту. Можливо, у вас є сторінки в соціальних мережах. Не важливо, кожен зможе знайти безкоштовні ідеї для реклами.

Ось основні:

  • Каталоги сайтів – в деяких випадках, коли ви шукаєте якусь місцеву послугу в google, в ТОПі ви можете побачити сайти-каталоги (або ж рейтинги, сайти з відгуками). Якщо ви бачите такі сайти в пошуку гугл по своїм цільовим запитам, подивіться чи є можливість там безкоштовно зареєструватись.
  • Дошки оголошень – OLX та аналоги, часто високо ранжуються в google, а також мають свою власну систему пошуку. Розміщення оголошень там допоможе знайти перших клієнтів.
  • Соціальні мережі – створення та ведення сторінок в популярних соціальних мережах може стати джерелом замовлень, навіть без використання таргетованої реклами.
  • Ведення блогу – якщо навколо вашого бізнесу є інформаційні запити, наприклад “як почистити каталізатор”, ви можете створити блог на безкоштовній платформі, писати тексти на цю тему, та отримувати перший трафік – безкоштовно. Але звісно доведеться трішки розібратись в SEO.
  • Загальна порада – спробуйте шукати ваші товари чи послуги як потенційні споживачі, а потім проаналізуйте, що можна зробити безкоштовно.

Зрештою, для того щоб створити сайт також не потрібно багато коштів, якщо все робити самому. Але потрібно багато часу, терпіння та наполегливості. Використовуйте ваш час замість коштів.

Ось наприклад, OLX займає 5 та 6 позицію в Google по запиту “купити пилосос”, а отже приваблює трафік на цю сторінку, а отже розмістивши оголошення так, ви зможете робити продажі.

Вартість інтернет реклами

Не існує якоїсь сталої ціни за рекламу в інтернеті. Бо і саме це розуміння “реклама в інтернеті” є дуже широким як ви зрозуміли зі статті.

Можна замовити підняття посту в соціальних мережах за 5$, а можна замовити сайт та комплексний інтернет-маркетинг в топовій компанії та заплатити за це тисячі долларів. А ще можна замовити якийсь один вид реклами. Можна замовити в агенції, а можна у фрілансера.

Різні бізнеси, різні можливості, різні потреби.

Тут можу дати тільки пораду – аналізуйте та порівнюйте пропозиції, цікавтесь досвідом та звертайте увагу на успішні проекти компаній чи окремих спеціалістів.

Звертайтесь, якщо буде потрібна допомога або консультація по SEO чи контекстній рекламі.

Успіхів у вашій інтернет-рекламі.

0 Коментарів
Додати Коментар
Безкоштовний аудит Безкоштовний відео-аудит реклами
Copy link
Powered by Social Snap