Що таке контекстна реклама: види та методи використання

Оновлено: 21.09.2022
2626

Контекстна реклама – це вид реклами, що показується в контенті, який переглядає користувач. Саме тому, така реклама не викликає роздратування у користувачів, а навпаки, допомагає вирішити їхню потребу. Користувач сам вирішує взаємодіяти з рекламними оголошеннями чи ні, тому трафік з контекстної реклами має високу якість.

Можливо зараз Ви згадали про дратівливу чи недоцільну рекламу. Тоді, варто відзначити, що контекстна реклама – це лише інструмент, за допомогою якого можна налаштувати рекламу як якісно, так і не дуже.

При правильному налаштуванні реклами у поєднанні з хорошими оголошеннями та цільовою сторінкою, Ви отримаєте максимально високу якість трафіку за мінімальною ціною.

Якщо говорити про Україну, то під контекстною рекламою мають на увазі рекламу Google Ads (до ребрендингу називалась Google AdWords). Це саме та реклама, яку Ви звикли бачити, коли щось гуглите.

Хоча аналогічні рекламні системи є також і в Yandex та Bing.

Варто розуміти, що, корпорація Google 90% своїх доходів отримує саме з реклами. Тому їй важливо показувати якісну рекламу, по якій з великою ймовірністю клікнуть. Просто запам’ятайте цю тезу, вона може знадобитись Вам при оптимізації рекламних кампаній.

Контекстна реклама працює по моделі “оплата за клік”. Тому її ще називають PPC (pay per click). Хоча саме означення PPC має ширше значення, та включає в себе й інші види реклами, наприклад, таргетовану рекламу в соціальних мережах.

Використовуючи даний вид реклами можна швидко привернути увагу до бізнесу без шкоди для іміджу компанії.

Далі в цій статті ми будемо говорити саме про контекстну рекламу в гугл.

Дисклеймер: описи всіх видів розміщень будуть дещо спрощені, тому що насправді існує так багато їх видів та комбінацій, що цьому можна присвятити цілий окремий сайт.

Спочатку коротко охарактеризуємо різні види розміщень реклами, а далі Ви зможете детальніше прочитати про ті, які Вас зацікавлять.

  • Реклама в пошуковій системі – найбільш розповсюджений вид реклами;
  • Контекстно Медійна Мережа – показ оголошень на сайтах партнерах Google, а також у мобільних додатках. Використовують для ремаркетингу чи таргетингу по інтересам, віку, тощо;
  • Google Shopping – це також реклама в пошуку гугл але оголошення виглядають як товари (картинка, назва, ціна), а також в окремому розділі Google Покупки;
  • Відео реклама – показ відео-роликів на YouTube;
  • Локальна реклама – оголошення в гугл картах або в блоці локальної видачі.

Але в самому рекламному кабінеті всі види розміщень розділені на види кампаній. Деякі кампанії можуть мати декілька плейсментів.

Тепер давайте розберемо кожну з кампаній трішки детальніше та подивимось на справжні приклади розміщення.

Контекстна реклама в пошуку

Так виглядає реклама в пошуку. Схоже на результати органічної видачі, але з позначкою “Реклама”.

За яким принципом розміщується реклама в пошуку:

  • 1-4 результати вгорі сторінки (в залежності від конкуренції);
  • 1-3 результати внизу сторінки;
  • а також реклама на наступних сторінках;
  • і аналогічно на мобільних пристроях.

На відміну від таргетованої реклами в соціальних мережах, в пошуку гугл Ви націлюєтесь за ключовими словами. Ви показуєте рекламу людям, які в даний момент шукають Ваші товари чи послуги. Саме тому цей вид контекстної реклами має таку високу ефективність.

Ключові слова, до речі, шукають в Планувальнику Ключових Слів. Це безкоштовний інструмент від Google. Є й інші сервіси, які дозволяють збирати ключові слова, але це тема для окремої статті.

Таргетинг по ГЕО, віку, статі, пристроям та ще ряду параметрів використовується як допоміжний інструмент для націлення.

Медійна мережа

По факту, реклама у вигляді банерів. Існують також і інші рекламні мережі, які дозволяють розміщувати банери на сайтах. Характерною відмінністю рекламних банерів від Google є дві позначки у верхньому правому куті банеру. Власне там можна побачити, що це реклама від Google та поскаржитись на оголошення.

Також можна показувати банери, що складаються з товарів та основної інформації про магазин. Наприклад ось такі:

Як працює цей вид реклами:

  • власники сайтів та мобільних додатків можуть під’єднатись до рекламної мережі Google AdSense (є певні вимоги, щоб потрапити в мережу);
  • тоді гугл зможе показувати рекламу на цих сайтах;
  • відповідно при кліку на рекламний банер, рекламодавець заплатить кошти, частину з них отримує google, а частину google передасть рекламодавцю.

Існують такі види націлення:

  • по списку ремаркетингу (та сама реклама, що “наздоганяє” відвідувачів сайту);
  • показ на обраних сайтах;
  • На стандартні аудиторії гугла – так, гугл всіх нас ділить за інтересами, батьківським статусом та ще рядом показників (шукаєте інформацію про авто, дивитись автоблоги на youtube – потрапляєте в аудиторію “любителів авто”, а потім на Вас можуть націлювати рекламу за цією ознакою);
  • На спеціальні (власні) аудиторії – наприклад можна створити аудиторію людей що відвідують певні сайти, гуглять певні речі, або на комбінацію цих параметрів;
  • ГЕО, вік, стать, пристрої – переважно використовуються як додаткові вид націлення.

Торгова кампанія

Для налаштування потрібен додатковий інструмент від Google, а саме Merchant Center.

А також треба створити так званий товарний фід – файл в форматі xml з інформацією про ваші товари.

Більшість платформ має готові рішення для цього.

В розділі позначеним стрілочкою є маркетплейс від гугл і розміщення там є безкоштовним. При умові створення та налаштування Мерчанту.

Локальна реклама

Локальна реклама може показуватись безпосередньо на карті. В цьому випадку на відміну від червоних органічних міток, рекламні мітки будуть зелені та квадратні.

Або ж на боковій панелі. Без жодних відмінностей від органічних результатів, крім позначки “Реклама”.

Реклама в Gmail

Реклама в пошті гугл найчастіше використовується як елемент ремаркетингу. Налаштувати можна за допомогою Discovery кампанії.

При кліку на лист бачимо вміст у вигляді банеру та супровідного тексту або ж у вигляді товарів для інтернет-магазинів.

Performance Max (максимальна ефективність)

Це рекламна кампанія, що одночасно працює у всіх рекламних каналах Google: пошуку, медійній мережі, gmail та на YouTube.

Оптимізація реклами відбувається за допомогою штучного інтелекту, який аналізує поведінку користувачів в інтернеті та пропонує Вашу рекламу аудиторії, яка, можливо і не шукає рекламований товар в даний момент, але з високою ймовірністю ним зацікавиться та принесе конверсії.

Скріншотів як виглядають оголошення не буде, адже реклама з цієї кампанії може виглядати як звичайна реклама в пошуку чи google shopping.

Переваги контекстної реклами

Крім основної переваги, про яку ми говорили на початку статті, а саме те, що реклама показується зацікавленим відвідувачам, можна виокремити наступні:

  • Швидке налаштування – переважно спеціалісти налаштовують рекламу від декількох днів до декількох тижнів, в залежності від складності та розміру проекту.
  • Швидкий результат – відразу після запуску реклами ви почнете отримувати цільових відвідувачів на сайт. Часто, це перший рекламний канал, який підключають до сайту, щоб почати генерувати дохід. Також використовуються для того щоб протестувати роботу сайту.
  • Гнучкий бюджет – ви можете виділити зручний для себе бюджет та витрачати його на рекламу. Коли кошти на рахунку завершаться, реклама перестане показуватись.
  • З часом досвідчений спеціаліст оптимізує рекламу, тож за ті самі кошти Ви зможете отримувати більше звернень.

Вартість контекстної реклами

Як не дивно, частину статті про вартість почнемо з показника CTR. 

CTR (Click-through rate) – співвідношення кількості кількості показів до кількості кліків, тобто як часто клікають на ваші оголошення.

Пам’ятаєте, на початку статті ми говорили, що гугл заробляє на рекламі і йому вигідно показувати ту рекламу, на яку з більшою ймовірністю клікнуть?

Так ось, якщо Ваші оголошення будуть якісні, а Ваше націлення буде налаштовано правильно, у Вас з великою ймовірністю буде високий CTR.

І тоді Google буде готовий показувати Вашу рекламу вище та частіше, навіть з меншою ціною за клік. Тобто якість налаштування реклами є найважливішим параметром. Саме тому вигідніше звернутись за налаштуванням до професіоналів.

“Реклама двигун торгівлі”. Google Ads один з основних рекламних інструментів. Якщо ви не використовуєте його, то втрачаєте величезну кількість потенційних клієнтів.

1 Коментар
aprilpaspalis
Гарний пост, я поділився ним із друзями.
12.12.2022
Додати Коментар