fbpx

Все про SMM та користь соціальних мереж для бізнесу

Оновлено: 01.06.2020
285

Соціальні мережі сьогодні – це не просто фотографії з відпочинку та репости статей про політику. Це окремий світ. Тут шукають відповіді, довіряють відгукам…

Вашому бізнесу потрібен SMM

Соціальні мережі сьогодні – це не просто фотографії з відпочинку та репости статей про політику. Це окремий світ. Тут шукають відповіді, довіряють відгукам, рекомендують, купують – тут живуть і непогано процвітають бізнеси, які дещо знають про SMM.

Тож ігнорувати соціальні мережі  – це щонайменше тупо.

Сподіваємося, що ця стаття допоможе вам розібратися у складному світі SMM. Попередимо відразу: доведеться попотіти. Але воно того варте, скоро переконаєтеся.

quote

Що таке цей ваш SMM?

Перш ніж заглибитися у тему, ознайомтеся з основними поняттями, якщо ви ще не в темі.

SMM – це комплекс дій для просування вашого бізнесу/бренду у соціальних мережах. З метою переходу на сайт, ознайомлення з компанією чи купівлі товару безпосередньо на сторінці.

Соціальні мережі, популярні в Україні:

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
  • Telegram
  • Twitter
  • LinkedIn

З чого почати?

Ми рекомендуємо розпочати з аналізу. Потім визначити цілі, завдання компанії, а вже тоді зайнятися створення сторінок, контентом, рекламою тощо. Ці на перший погляд формальні кроки допоможуть зрозуміти, куди рухатися, як розставляти пріоритети та що пропонувати вашій аудиторії.

Аналіз

Спершу варто проаналізувати сильні та слабкі сторони вашої компанії. Можете скористатися методикою SWOT-аналізу. Так зрозумієте, які завдання допоможуть вирішити соцмережі.

Далі – проаналізуйте ресурси. Чи є у вашої компанії акаунти? Якими соціальними мережами користується ваша цільова аудиторія? Як у соцмережах представлені ваші конкуренти?

Перевірте свою репутацію у мережі. Відповідайте всюди, де можна, від імені компанії. Навіть якщо відгук опублікований вже давно. Це дуже круто, коли компанія намагається виправити якусь ситуацію, користувачі це оцінять.

Попросіть своїх знайомих чи друзів, щоб вони оцінили пости чи оформлення ваших соцмереж. Наскільки все зрозуміло й доступно.

Проаналізуйте сторінки:

  • скільки у вас підписників;
  • наскільки вони активні;
  • чи цікавий контент тут публікують;
  • яка регулярність постів тощо.

Опишіть цілі

Це такі глобальні елементи, які складаються з дрібних задач. Кожне виконане завдання – ще один крок до досягнення цілей.

Дотримуйтеся правил складання цілей:

  • вони мають бути конкретними (збільшення кількості підписників чи клієнтів?);
  • їх можна легко виміряти (скільки підписників, звернень, замовлень тощо);
  • цілі потрібно обмежити в часі (коли потрібно досягнути конкретної цифри);
  • а ще вони мають бути реальними (не плануйте того, що нереально досягнути).

Хто ваша ЦА?

target audience

Спробуйте зрозуміти, чим займається ваша цільова аудиторія. Хто ваші клієнти і які їхні завдання може вирішити ваш продукт чи послуга. Для такого аналізу потрібно пройти кілька кроків.

  1. Опитайте своїх підписників у соціальних мережах.
  2. Проаналізуйте клієнтів: де вони живуть, скільки їм років, який їхній дохід, професії тощо.
  3. Проаналізуйте аудиторію конкурентів.

Тоді опишіть своїх потенційних клієнтів у соціальних мережах за такими критеріями:

  • Соціально-демографічні дані: стать, вік, сімейний статус, професія.
  • Географія: країна, місто, район.
  • Стиль життя, цінності, хобі.
  • Поведінка: ставлення до соціальних мереж, досвід користування інтернетом.
  • Запити та очікування.

За допомогою цього опису ви зрозумієте, про що писати пости, як налаштовувати таргетингову рекламу та які саме соціальні мережі варто обрати.

Оберіть соціальну мережу

Facebook – найбільш універсальна мережа. Жінки та чоловіки від 25 до 54 років складають 32% та 29% від усіх користувачів. Тож, якщо у вас є можливість використовувати тільки одну соціальну мережу, оберіть Facebook.

Instagram – це про візуальну презентацію товарів чи послуг. Тут підписники можуть бачити ваш продукт, спостерігати за виробництвом, за життям компанії тощо.

Аудиторія Інстаграм:

  • 59% – 18-29 років;
  • 33% – 30-49 років.

Pinterest – теж візуальна платформа. Більшість користувачів – жінки. Ця мережа підходить для бізнесів зі сфери моди, декору, мистецтва, харчування – всього, що можна гарно представити за допомогою фото.

Twitter – класний для миттєвого контакту, швидкого обміну повідомленнями. Якщо з’явився новий товар, відкрили новий магазин, влаштували розпродаж – твіт, і ваші клієнти в курсі.

LinkedIn – обов’язкова мережа для компаній зі сфери В2В. Тут можна налаштовувати таргетинг на інші компанії, людей з такої ж сфери, освітні платформи тощо.

YouTube – це гарний варіант для відеоблогу компанію чи для просування рекламних роликів.

Як написати контент-план?

Перед безпосереднім написання, радимо запам’ятати кілька пунктів з дослідження Customer Insight Group. Дослідники пишуть про те, як захопити увагу користувачів.

  1. Допоможіть своїм читачам. Публікуйте корисні поради, які можна відразу реалізовувати.
  2. Входьте у довіру. Не продавайте відразу. Почніть здалеку: діліться відгуками, експертними статтями, щоб люди розуміли, чому вам варто довіряти.
  3. Будьте простими. Пишіть “людською” мовою.
  4. Ставте себе на місце читача. Згадуйте, що він любить і чому йому потрібно вас читати. Не забувайте для кого ведете соціальні мережі.
content-plan

Про що писати?

Контент можна обирати  “пальцем в небо”, а по ходу вже вносити правки залежно від реакції підписників. А можна відразу враховувати побажання потенційних клієнтів. Рекомендуємо скористатися сервісом Serpstat, який допоможе підібрати пошукові запити для вашого контенту.

  1. Відкрийте Serpstat. У пошуковій стрічці напишіть слово, наприклад, “меблі”. Оберіть якийсь україномовний пошуковий сервіс. Натисніть “пошук”.
  2. Далі: “контент-маркетинг” → “пошукові запитання”.
  3. І ось перед вами найпопулярніші запити з теми “меблі”.

А нижче – величезний перелік питань, які пишуть у пошуковиках.

Як писати?

Після того, як розберетеся з ідеями для постів, подумайте про типи контенту. Контент буває:

  • розважальним (смішні картинки, відео, тести, факти, загадки);
  • навчальний (інструкції, огляди товарів, книги, тренінги);
  • той, який продає (опис товарів, послуг, акційні пропозиції, знижки);
  • ситуативний (створений під окремий інфопривід);
  • новини (новини компанії, вакансії);
  • комунікативний (обговорення, запитання підписників);
  • репутаційний (відгуки, коментарі експертів).

Всі види контенту мають право на життя, але якщо їх чергувати у правильному відсотковому співвідношенні. Ми радимо таку формулу:

  • 33% – професійний контент (рекомендації, огляди товарів тощо), за яким підписники мають зрозуміти, що ви “в темі”;
  • 33% – профільний контент – про вашу команду, історію компанії тощо;
  • 33% – персональний контент – відгуки.

Має бути план

Створіть таблицю, де вам зручно. Наприклад, у Google Tables. Розставте дати та визначте кількість постів.

Канали просування

Контент сам себе не прорекламує. Ну хіба він насправді геніальний чи вірусний. Але й тоді наші рекомендації не будуть зайвими.

  1. Реклама. Слідкуйте за статистикою постів. Найбільш успішні просувайте офіційною рекламою. Дуже дієвий спосіб.
  2. Гостьові пости. Домовляйтеся зі спільнотами, які працюють у схожій темі. Нехай вони розкажуть про ваші сторінки своїм підписникам.
  3. Масфоловінг/маслайкінг.
  4. Конкурси.

Таргетингова реклама

Таргетингова реклама у соціальний мережах – це оголошення, які бачать тільки ті користувачі, які відповідають описаним вами критеріям: стать, вік, географія тощо. Якщо правильно налаштувати, дасть дуже крутий результат.

Чим відрізняється таргетингова реклама від контекстної? Замість ключових слів, ви використовуєте цільові оголошення для конкретної цільової аудиторії.

Targeting

Як це працює?

Таргетингова реклама пропонує користувачам оголошення, відповідно до їхніх інтересів.

Як визначити, яка саме цільова аудиторія може стати вашими клієнтами? Тримайте кілька способів:

  • розпитайте наявних клієнтів, чим вони цікавляться, якими сайтами користуються, де купують товари чи послуги;
  • спробуйте виокремити групи за інтересами, які максимально відповідають цілям вашої реклами;
  • відберіть групи, у яких найбільше потенційних клієнтів;
  • створіть текст та візуал вашого повідомлення.

Базовий набір для таргетингової реклами, який підходить для більшості соціальних мереж:

  • Демографія.
  • Географія.
  • Освіта.
  • Зацікавлення.
  • Дні народження.
  • Пристрої для входу у соціальні мережі.
  • Застосунки, які використовують.

Після того, як складете оголошення, реклама проходитиме модерацію (приблизно до доби). Найчастіше відмову у рекламі отримують повідомлення про алкоголь, фінансові біржі, з ілюстраціями еротичного характеру тощо.

Види таргетингу

За критеріями налаштування:

  • соціально-демографічний – для показів конкретній соціальній групі, статі тощо;
  • географічний – за місцем проживання. Наприклад, якщо ваш інтернет магазин працює в конкретних містах, можна їх вибрати для таркетингу;
  • локальний – можна налаштувати для користувачів, які знаходяться у радіусі 900 м – 15 км від магазину;
  • часовий – для оголошень у конкретний час чи день;
  • поведінковий – відбирає інформацію про поведінку користувача за допомогою cookie-файлами: хобі, зацікавлення, запити тощо.

За типом контенту:

  • зображення зі закликом до дії;
  • кілька зображень;
  • відео (один з найефективніших способів заохочення аудиторії);
  • слайд-шоу – якщо у вас немає ресурсів для відео;
  • підбірка товарів тощо.

Таргетинг у Фейсбук

  1. Створіть бізнес-сторінку.
  2. Створіть акаунт у Facebook Ads/Facebook Business Manager.
  3. Створіть кампанію (вкажіть її назву та ціль: трафік, конверсії, відвідування оффлайн-магазинів тощо).
  4. Налаштуйте кампанію.
  5. Вкажіть плейсменти. Оберіть пристрої, на які слід орієнтуватися. Тут також можна підключити рекламу в Інстаграмі.
  6. Визначте графік показів та бюджет.
  7. Створіть оголошення.

Таргетинг в Інстаграмі

  1. Підготуйте сторінку для просування, наповніть її красивим контентом.
  2. Пов’яжіть бізнес-акаунти Інстаграм та Фейсбук.
  3. Налаштуйте таргетинг через Facebook Ads Manager.
  4. Переконайтеся, що у розділі “Плейсмент” підключений Інстаграм.
  5. Налаштуйте оголошення. Використовуйте банери у форматі соцмережі з текстом, який продає.
smm

Як оцінити ефективність SMM?

Намагайтеся якнайчастіше аналізувати показники:

  • збільшення підписників;
  • збільшення активності підписників;
  • збільшення кількості користувачів, які відвідали сайт;
  • збільшення кількості позитивних згадок про ваш бренд у мережі.

Висновок

Соціальні мережі потрібні – це факт. Але вони не можуть зробити диво, якщо ваш продукт не найкращої якості, а ваші працівники хамлять відвідувачам. Тож надійтеся на SMM, але не дуже. Будуйте бізнес, який захочеться лайкнути та порекомендувати іншим.

0 Коментарів
Додати Коментар
Безкоштовний аудит Безкоштовний відео-аудит реклами
Copy link
Powered by Social Snap