Що таке посилання. Види гіперпосилань

Оновлено: 24.07.2023
15724

Сьогодні ми детально поговоримо про:

  • що таке посилання;
  • як зробити гіперпосилання в WordPress та HTML;
  • види посилань на конкретних прикладах;
  • для чого потрібні зовнішні посилання на сайт, та з сайту;
  • чим загрожують “биті” посилання.

Кожен хто займається розкруткою сайтів повинен знати що таке гіперпосилання, та з чим їх їдять.

Стаття в тему: “Що таке SEO оптимізація сайту + переваги SEO”

Насправді про посилання можна написати цілу книгу і навіть не одну. Світ посилань настільки різноманітний і складний, стільки підводних каменів, нюансів, тонких моментів, тісно пов’язаних з просуванням інтернет-проектів, що людині, яка все це знає та легко орієнтується, треба відразу давати Нобелівську премію в області SEO.

Що таке посилання?

Весь інтернет це суцільний клубок посилань, недарма його ще називають “всесвітня павутина”. Одним словом, немає посилань – немає інтернету.

Подивимось,  що пише Вікіпедія:

Гіперпосила́ння (або пóклик) — це активний (виділеним кольором) текст, зображення чи кнопка на веб-сторінці, натиснення на яку (активізація гіперпосилання) викликає перехід на іншу сторінку чи іншу частину поточної сторінки.

За іншим визначенням гіперпосилання — це адреса іншого мережевого інформаційного ресурсу у форматі URL (англ. Universal Resource Locator), який тематично, логічно або будь-яким іншим способом пов’язаний з документом, у якому це посилання визначене.

Не будемо вигадувати власне визначення, а ліпше відразу розглянемо все на прикладі, так будь-який урок засвоюється краще. Ну що ж, давайте почнемо з азів.

Як зробити посилання в текстовому редакторі WordPress

Наприклад, ви прочитали цей пост та захотіли поставити на нього посилання у власній статті. Для цього вам потрібно спочатку виділити текст, потім натиснути на кнопочку «Вставити посилання».

Скопіюйте адресу посилання (адреса того сайту, на який ви посилаєтеся) і вставте в поле URL. Якщо посилаєтеся на записи свого сайту, можна вибрати зі списку трохи нижче. Раджу відзначити галочкою пункт «Відкрити у новому вікні», в цьому випадку відвідувач не втратить вашу сторінку і після вивчення матеріалу на сторонньому сайті повернеться до вас назад (поведінковий фактор).

Ось так все легко і просто у вас вийшло, тому, що всю технічну роботу за вас зробив WordPress. Інколи сучасних умовах знання мови HTML необов’язково, але мати уявлення як це все працює все ж потрібно. Нерідко виникає необхідність знайти посилання в вихідному коді сторінки, щось редагувати, видаляти якісь шкідливі посилання, замінювати плагіни кодом  і т.д. і т.п.

Як зробити посилання в HTML

Посилання, яке ми зробили в візуальному редакторі на мові HTML буде виглядати так:

<a href=”https://адреса-сайту.com” target=”_blank”>Текст посилання</a>

Будь-яке просте посилання виглядає так і ніяк інакше, тобто складається з адреси і тексту посилання. Яке розміщується між відкриваючим тегом <a> та закриваючим </a>. Щоб відкрити в новому, вікні приписуємо атрибут target = “_ blank”. Припустимо, ви хочете послатися на наш блог з текстом посилання «блог про інтернет-маркетинг». В такому випадку запис буде виглядати так:

<a href=”https://bevisible.com.ua/blog” target=”_ blank”>блог про інтернет-маркетинг</a>

Щоб закрити посилання від індексації, потрібно додати ще один атрибут rel=”nofollow”. Можна вставити його як перед target=”_ blank”, так і після нього. Це значення не має, як то кажуть, від зміни місць сума не змінюється. В підсумку наше посилання матиме такий вигляд:

<a href=”https://bevisible.com.ua/blog» target=”_ blank” rel=”nofollow”>блог про інтернет-маркетинг</a>

Атрибут rel=”nofollow” використовують для того, щоб не передавати вагу сторінки свого сайту стороннім ресурсам. Також в посиланнях з rel=”nofollow” не буде враховуватись анкор посилання. Хоча робот google може перейти по ньому. Деякі експерименти навіть свідчать про те, що посилання закриті в nofollow також можуть повпливати на ранжування сайту.

Інформація про rel=”nofollow” з довідки google – https://support.google.com/webmasters/answer/96569

В принципі нічого складного немає, але все ж раджу завести спеціальну папку на комп’ютері або ще ліпше в google docs, та скопіювати туди це посилання з атрибутами. Туди ж можете заносити необхідні в роботі зразки кодів, ідентифікатори і т.д. Якщо щось забудете, папка завжди під рукою, зручно плюс економія часу.

Види посилань

Відразу скажу, що видів і типів посилань безліч:

  • активні та неактивні;
  • прямі та непрямі;
  • абсолютні та відносні;
  • зовнішні та внутрішні…

Що таке активні і неактивні посилання

Декілька років тому для мене все це було китайською грамотою. Якщо ви невпевнений користувачем інтернету, то не хвилюйтеся, нічого страшного немає, розберемося.

Те, чим ми займалися трохи вище, є прикладом активного посилання, тобто це таке посилання, натиснувши на яке, ми дивним чином перенесемося на іншу сторінку або сайт. Із цього можна зробити логічний висновок, що в свою чергу неактивні посилання не здійснюють цієї дії. Щоб перейти, треба буде скопіювати URL і вставити в адресну строку браузеру.

Декого цікавить, як зробити посилання неактивнім. Дуже просто. В текстовому редакторі відкрити потрібну статтю, виділити потрібне посилання і натиснути на кнопочку «Видалити посилання».

Що таке прямі і непрямі посилання

Більшість посилань в інтернеті є прямими, тобто якийсь сайт «А» посилається на сайт «Б». Це є однією з основ зовнішньої оптимізації. Отримати максимальну кількість посилань на свій сайт.

Якщо сайт «Б» в свою чергу посилається на сайт «А» – з’являється таке поняття як обмін посиланнями. Ще зовсім недавно вебмайстри широко використовували цей прийом для підняття позицій своїх веб-ресурсів. Коли пошукові системами почали банити за це, придумали іншу схему:

  • сайт «А» посилається на сайт «Б»;
  • «Б» на «С»;
  • а той в свою чергу на сайт «А».

Але ПС теж не стоять на місці, їх алгоритми постійно удосконалюються і тепер цей фокус (хоча є різні думки) також не проходить.

Особливістю непрямих посилання є те, що ви, клікнувши по ньому, потрапляєте на необхідний сайт не напряму, а через редирект, тобто транзитом через інший сайт. Здійснюється це за допомогою скрипта переадресації. Використання проміжної сторінки часто зустрічається на форумах, щоб зберегти вагу сторінки.

Якщо у вас на блозі встановлений легендарний плагін WP No External Links, основним завданням якого є маскування вихідних зовнішніх посилань (маскує під внутрішні), то ваші відвідувачі потрапляють на інший сайт теж через редирект. Посилання виглядає таким чином:

https://bevisible.com.ua/goto/https:/ukraine.com.ua

Що таке абсолютні та відносні посилання

Абсолютні посилання застосовуються в основному для документів чи сторінок на сторонньому ресурсі. Перекладаю на людську мову. Припустимо анонсуєте свій пост і при цьому ставите посилання на статтю такого виду:

Що таке SEO оптимізація сайту + переваги SEO

Це і є абсолютне посилання, тобто зазначений повний шлях до файлу – протокол (http), адреса сайту та сторінки.

Приклад відносного посилання:

<a href=”/тека/файл.html”>анкор посилання</a>

Такі посилання використовують зазвичай для організації посилань між сторінками одного ресурсу або файлами які перебувають всередині одного кореневого каталогу. Потрібний нам «файл.html» знаходиться всередині «папки» – саме цей шлях ми і вказуємо в «посиланні». В результаті отримуємо відносне посилання.

Анкорні та безанкорні посилання

Якщо ви натиснете на посилання «Блог BeVisible», то потрапите на сторінку блогу. Саме текст, під яким ховається посилання називають “анкор”. Те саме посилання, але безанкорне буде виглядати так: «https://bevisible.com.ua/blog/». Хоча в результаті ви потрапите на однакову сторінку, анкорні посилання мають більший вплив на просування сайту. Незабаром буде стаття, як саме впливають анкорні посилання на просування сайту та які є види анкорів. Слідкуйте за оновленнями блогу та в соціальних мережах.

Зовнішні посилання на сайт

В рамках цієї статті не будемо розкривати питання “Як посилання впливають на позиції сайту”. Скажу просто. Якщо багато авторитетних, та близьких по тематиці сайтів посилаються на ваш ресурс, шанс досягнути успіху (високих позицій та трафіку) значно зросте. Зверніть особливу увагу на виділені слова. Тут логіка пошукових систем проста і зрозуміла: якщо є багато посилань з трастових сайтів, значить він хороший, корисний для людей та популярний. А отже його потрібно показувати вище в пошуку.

Зовнішні посилання з сайту

Зовнішні посилання виникають коли ви хочете розповісти про сторонній ресурс на свому сайті. Надзвичайно важливо стежити за вихідними посиланнями. Якщо пустити все на самоплив і якщо їх буде дуже багато, вони стануть серйозною перешкодою в плані розкрутки вашого сайту. Якщо з вашого сайту йде дуже багато зовнішніх посилань, ви навіть можете отримати фільт (бан) від пошукової системи.

Тому ліпше всі зовнішні посилання ховати атрибутом rel=”nofollow” або робити через редирект.

Цікавий факт: Вихідні посилання з сайту також є фактором ранжування. Тобто якщо при написанні інформаційної статті, ви поставите зовнішні посилання на тематичні сторінки авторитетних ресурсів, це зможе підвищити ваш сайт в пошуку.

Якірні посилання

Ще один важливий елемент, який частенько використовується вебмайстрами. Якщо документ дуже великий, для зручності користувачів ставлять так звані “якорі”, щоб вони могли миттєво переміститися в потрібний розділ в рамках однієї сторінки.

Практично на кожному сучасному лендінгу стоїть меню з якірним посиланням. Також цей фокус використовується при установці на сайт кнопки «Вгору».

Для того, щоб зробити якірне посилання, спочатку до любого тегу на сторінці потрібно додати атрибут id=”нава-якорю”. Переважно для переміщення по статті в блозі атрибут id додають до заголовків.

Приклад:

<h3 id=”anchors”>Анкорні та безанкорні посилання<h3>

Після цього ми зможемо ставити якірне посилання.

Як воно буде виглядати:

<a href=”#anchors”>розділ про анкорні посилання<a>

Що буде відбуватись при натисканні можете подивитись тут “розділ про анкорні посилання”.

Якщо ви захочете зробити якірне посилання на сторінку стороннього сайту, потрібно буде використати абсолютне посилання з акорем. Тобто:

<a href=”https://bevisible.com.ua/blog/scho-take-posylannya#anchors”>BeVisible про анкорні посилання<a>

Биті посилання

Це такі посилання, які ведуть на сторінки яких не існує. Виникають такі посилання не з провини власника сайту. Уявіть, що ви написали цікаву статтю, та додали до неї кілька зовнішніх джерел. Через деякий час ресурс перестає існувати. В результаті з вашого сайту виникає бите посилання, тобто посилання на документ якого не існує.

Та сама історія може бути з внутрішніми посиланнями. Поставили перелінковку. Змінили URL, а про посилання забули. В результаті отримали биті посилання які негативно впливають на внутрішню оптимізацію ресурсу.

На початку статті я обіцяв дати відповідь на питання “чим загрожують биті посилання”. Уявімо ситуацію описану вище. У вас комерційний ресур, ви ведете на ньому блог. Поставили зовнішнє посилання на ресурс, який з часом перестав існувати. Якщо на вашого конкурента працюють хороші сеошніки, вони знайдуть можливості купити домени на які ви посилаєтесь та відновити старі сайти. Такі сайти називаються сателітами. З них зазвичай ставлять посилання на ресурс який просувається. Таким чином, ви будете віддавати вагу своїх сторінок сайту конкурентів, який буде передавати її основному сайту. Сподіваюсь ви мене зрозуміли.

До речі биті зовнішні посилання можна знайти за допомогою програми page-weight.

Також бувають посилання з картинки (банеру), реферальні або партнерські посилання, основним призначенням яких є залучення відвідувачів з одного сайту на інший, з метою отримати винагороду.

Корисна стаття: “Що таке UTM мітки та як їх використовувати + практичний кейс

На цьому в мене все, якщо стаття була корисна, підписуйтесь на розсилку нових статей з блогу, попереду ще багато цікавих тем! Ставте лайки, що не зрозуміло запитуйте в коментарях. Всього найкращого!

0 Коментарів
Додати Коментар